Belgian Stag Owners Club

Technische Fiche

Handboek Nederlands - Triumph Stag - klik hier

Motor:

- Merk: Triumph.

- Aantal cilinders: 8, in V opstelling onder een hoek van 90°.

- Krukas: vijf maal gelagerd in gietijzeren blok.

- Nokkenas: één bovenliggende per cilinderrij, in aluminium cilinderkop.

- Cilinderinhoud:  2997cc

- Boring x slag:  86mm x 64,5mm

- Compressieverhouding: MkI - 8.8:1     /     MkII - 9.25:1

                                     USA 1972 - 8.0:1     /     1973 - 7.75:1

- DIN PK: MkI - 145pk bij 5500 t/m     /     MkII - 146pk bij 5700 t/m

               USA 1972 - 127pk bij 6000 t/m     /     1973 - 127pk bij 5500 t/m

 

Carburatoren:

- aantal: 2

- merk: Zenith - Stromberg

- type: MkI -175CD     /     MkII - 175CDS (E) V

 

Transmissie:

- Handgeschakeld: 4 gesynchroniseerde versnellingen,

  met overdrive op 3de en 4de / Laycock.

- Automatisch: 3 traps met oliekoeling

  Borg - Warner type 35. (Vanaf oktober 1976  type 65)

 

Ophanging:

- Voor: onafhankelijk met Mac Pherson veerpoten en antirolbar.

- Achter: onafhankelijk met schroefveren en telescopische schokdempers.

 

Stuurinrichting:

- tandheugelbesturing met servo bediening.

- Van links naar rechts 2,5 toeren van het stuurwiel.

 

Elektriciteit:

- 12 volt systeem.

- Alternator:  Lucas.

- Batterij: 56AH met negatieve aarding. 

 

Afmetingen:

- Lengte: 442cm

- Breedte: 161,2cm

- Hoogte: 125,8cm

- Wielbasis: 254cm

- Spoorbreedte voor: 133cm     /     achter: 134cm

- Gewicht: 1355kg  (inclusief hardtop)

 

Wielen en banden:

- Staal, met wieldeksels / lichtmetaal / draadspaakwielen: 14 inch  5.5J

- Michelin XAS 175 HR 14 / Michelin XAS 185 HR 14